piątek, 25 kwietnia 2014

kakaowe placuszki z platkami jeczmiennymi

Pyszne sniadaniowe placuszki. Przepis znaleziony na stronie coolinarika.com- podaje w oryginale, w nawiasie moje zmiany. Autorka przepisu podala je z czekolada i bananami, ja swoje zjadlam z lekko poslodzonym twarogiem. 


Skladniki: 

- 75g zmielonych platkow jeczmiennych (ja dodalam ok 85g)
- 1 jajko
- 100 ml wody
- 100 ml mleka
- 2 lyzki brazowego cukru (dodalam 1)
- 1 lyzka kakao ( uzylam niskotluszczowego)



Do miski wbic jajko, dodac szczypte soli i cukier i ubic trzepaczka. Dodac przesiane kakao i zmielone platki (powinny byc zmielone na make, w moich zostaly kawalki platkow), wymieszac i odstawic na ok 10 minut.

Placuszki smazyc na dobrze rozgrzanej teflonowej patelni (ja smazylam mniejsze placki, aby latwiej daly sie obracac). Z podanej ilosci wyszlo mi 6 placuszkow. 

Podawac z serem, dzemem, owocami- wg uznania. Placuszki sa bardzo sycace.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz