poniedziałek, 11 lutego 2013

pieczone kotlety z selera

Oryginalny dodatek do obiadu, smaczny zamiennik tradycyjnego kotleta. Danie cma specyficzny smak, ja uwielbiam selera, dlatego kotleciki bardzo mi smakowaly ;) Ja podalam je z kasza gryczana, sosem pieczarkowym i gora surowki z marchewki. 



Skladniki: 

- 1 wiekszy seler
- 1 mala cebula
- 1 jajko
- ok 4 lyzek bulki tartej
- lyzka musztardy
- sol, pieprz, natka pietruszki (u mnie suszona)

Seler zetrzec na tarce (ja starlam na duzych oczkach). Dodac do niego posiekana drobno cebulke, jajko, musztarde i przyprawy, wymieszac reka. Do masy dosypywac powoli bulke tarta (ja wsypalam 4 lyzki), zagniesc tak, by masa nie lepila sie do rak (jak zwykle kotlety mielone). Z masy formowac kotleciki, ukladac na blasze wylozonej papierem do pieczenia, piec w 180 stopniach ok 30 min (az kotleciki sie zrumienia). 
Mozna tez gotowe kotlety obtoczyc w bulce tartej i smazyc na patelni. 




2 komentarze:

  1. Może zamiast bułki tartej dodać trochę płatków owsianych lub kaszy manny? Ja czasem tak robię, jak nie mam bułki, a nie chce mi się lecieć do sklepu!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. szczerze mowiac, nie mam pojecia- ale skoro do innych kotletow mozna dodawac zamiennie, to mysle, ze tutaj tez mozna sprobowac :)

    OdpowiedzUsuń