sobota, 15 grudnia 2012

dietetyczny bigosik :)

Odtluszczony, smaczny bigos z dwoch rodzajow kapusty :-) Jedyne, czego mi brakowalo, to suszone grzybki, ale niestety sa u nas trudnodostepne. Mam swiadomosc, ze tak przyrzadzony bigos nie moze rownac sie z prawdziwym, ale mnie bardzo zasmakowal- nie obciaza mocno zoladka i jest zdrowszy niz przyrzadzany tradycyjnie. 



Skladniki:

- 1 kg kiszonej kapusty
- 300 g bialej, swiezej kapusty
- pojedyncza piers z kurczaka
- 500g pieczarek
- 1 cebula
- 5 suszonych sliwek
- 300g drobiowej, cienkiej kielbasy
- 1 kostka rosolowa
-pieprz, lisc laurowy

Kapuste kiszona namoczyc, jesli jest bardzo kwasna. Posiekac ja, wlozyc do garnka, zalac woda, dodac pieprz, liscie laurowe (u mnie 5 sztuk)suszone sliwki i gotowac ok 1,5- 2h. 
Slodka kapuste poszatkowac, dodac kostke rosolowa (domowa lub ze sklepu), zalac woda i gotowac do miekkosci. 
Mieso pokroic w kostke, cebule w piorka, pieczarki na wieksze kawalki- wlozyc do rondelka, podlac odrobina wody i dusic na wolnym ogniu, az mieso i pieczarki puszcza sok- od tego momentu dusic ok 10-15 min. Na koniec dodac pokrojona w kostke kieblaske i gotowac razem ok 3 minut.
Do gotowanej, kiszonej kapusty przelozyc slodka kapuste, gotowac razem ok 40 min- po tym czasie dodac mieso z pieczarkami i a wolnym ogniu gotowac. 
Smacznego :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz