wtorek, 10 września 2013

papryka konserwowa mojej mamy

Najlepsza wg mnie papryka konserwowa- nie jest zbyt kwasna, nie jest zbyt slodka, i przede wszystkim- nie jest miekka. Moja mama przygotowuje ja co roku, w tym roku ja zrobilam ja sama po raz pierwszy- przepyszna :)



Skladniki: 

- papryka (ilosc wg uznania)
- 4 szklanki wody
- 1 szklanka octu
- pol szklanki cukru 
- dodatkowo na kazdy sloik 750 ml po 10 ziarenek ziela angielskiego i 2 liscie laurowe, lyzeczka oleju


Papryke umyc, usunac gniazda nasienne, przekroic na 4 czesci. Ukladac filety papryk w czystych, suchych sloikach (nie ubijac jej za mocno). Do kazdego sloika wlozyc ziarna ziela angielskiego i liscie laurowe.

Wode pomieszac z octem i cukrem, zagotowac- od momentu zagotowania gotowac okolo 2 minut. Goracym plynem napelniac sloiki, na wierzch wlac lyzeczke oleju, zakrecic. Pasteryzowac od momentu zagotowania 5 minut. 



Podana ilosc zalewy jest wystarczajaca na ok 2- 3 wieksze sloiki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz